ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 本学紀要
  2. NTUT Education of Disabilities
  3. Vol. 8

Dialog Support for Totally Deafblind Persons by Conveying Back-channels through Vibration

http://hdl.handle.net/10460/800
http://hdl.handle.net/10460/800
d964dd68-3eb3-4dc0-a888-717bba7dd6e8
名前 / ファイル ライセンス アクション
ETec8_0_03.pdf ETec8_0_03.pdf (868.5 kB)
ETec8_0_03.txt ETec8_0_03.txt (13 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2010-03-25
タイトル
タイトル Dialog Support for Totally Deafblind Persons by Conveying Back-channels through Vibration
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 Back-channel
著者 岡本, 明

× 岡本, 明

ja 岡本, 明

ja-Kana オカモト, アキラ

en Okamoto, Akira

Nambu, Misako

× Nambu, Misako

ja Nambu, Misako

en Nambu, Misako

三好, 茂樹

× 三好, 茂樹

ja 三好, 茂樹

ja-Kana ミヨシ, シゲキ

en Miyoshi, Shigeki

坂尻, 正次

× 坂尻, 正次

ja 坂尻, 正次

ja-Kana サカジリ, マサツグ

en Sakajiri, Masatsugu

著者所属
Tsukuba University of Technology
著者所属
Future University-Hakodate
著者所属
Tsukuba University of Technology
著者所属
Tsukuba University of Technology
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 We conducted an experiment using a vibration system using which a totally deafblind participant, communicating through an interpreter, could directly receive back-channel feedback from a conversational partner. Statistical analysis of the interaction structure showed that the back-channel vibration increased the participant’s turn-taking ability and interactivity during the communication. Moreover, from a qualitative analysis of the video data, we found that the experience of receiving back-channel feedback caused a change in his haptic behavior with respect to that during normal communication. Our results indicate that the low mental workload and learnability of this vibration system allows deafblind persons to improve their communication. In parallel with the experiment using a vibrator, we conducted a questionnaire survey among the interpreters, questioning them on their interpretation
behavior.
bibliographic_information NTUT Education of Disabilities

巻 8, p. 21-26, 発行日 2010-03
item_2_source_id_9
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 2435-4864
item_2_source_id_11
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12124742
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 The Committee for Promotion of Academic and Social Contribution, National University Corporation Tsukuba University of Technology
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
item_2_date_64
日付 2010-03-25
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 09:08:25.327332
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3